Ceļojumu aģentūru skaits turpinās sarukt
Autors: Laura Rence, 02/02/2009 09:33
Informatīvajā telpā arvien biežāk izskan ziņas par ceļojumu aģentūrām, kas nav izturējušas ekonomisko spriedzi un ir spiestas pārtraukt savu darbību. Vai šādu situācijas attīstību varētu būt izraisījusi cilvēku taupība, vai tomēr citi faktori jautāju ceļojumu aģentūras “Latvia Tours” ģenerāldirektoram AIGARAM SMILTANAM.
No kura brīža un cik lielā mērā ir mainījies pieprasījums pēc tūrisma aģentūru pakalpojumiem Latvijā?
Tūrismu tirgus pēdējos gadus ir piedzīvojis daudzas un dažādas pārmaiņas salīdzinot ar 2000. gada sākumu. Lielākās pārmaiņas notikušas tieši pēdējos 3 – 4 gadu laikā, kad strauji attīstījās interneta pārdošanas kanāli visā pasaulē un arī Latvijā. Piemēram, airBaltic ieviesa aviobiļešu pārdošanu internetā un šo ideju attīstīja arī tūrisma aģentūras. Šeit kā spilgtāko piemēru var minēt www.lidot.lv tiešsaites pārdošanas portāls, kurš parādījās laikā, kad ceļotāji jau bija spēruši pirmos soļus patstāvīgi plānot savas brīvdienas, aviobiļetes rezervēt tiešsaites portālos. Pagaidām iegādāties kompleksos ceļojumus tiešsaitē nav vēl gatavs nedz patērētājs, nedz arī piegādātājs. Līdz ar to komplekso pakalpojumu tirdzniecībā vēl joprojām nozīmīgu lomu saglabā ceļojumu aģentūras.
Vai Latvijas iedzīvotāji šobrīd ceļo un uz kurieni? Kas ir populārākie gala mērķi, iecienītākie maršruti?
Ceļo, jo tā ir iespēja aizbēgts un atslēgt domas no notiekošā valstī. Galamērķi ir dažādi un arī tēriņi mēdz būt dažādi. Ir īsie braucieni pie draugiem vai uz nedēļas nogali te pat Eiropā, bet ir arī garāki (čarterceļojumi vai izveidoti pēc pieprasījuma). Pagaidām iecienītākie ir čarterceļojumi uz Ēģipti, Turciju, Kanāriju salām, Apvienotajiem Arābu Emirātiem, Kipru.
Kad ceļojumu aģentūrām ir karstākais, saspringtākais darba laiks?
Visu gadu – jo visa gada garumā var ceļot uz dažādām vietām. Protams vairāk darba parasti ir pirms skolas brīvdienām vai arī pirms garajiem vasaras atvaļinājumiem.
Cik lielā mērā pieprasījumu un ceļojumu aģentūras darbību kopumā ietekmē šī brīža ekonomiskā situācija valstī, cik sezonalitāte un citi faktori?
Ietekmē dažādi, piemēram daži cilvēki vispār neceļo, bet citi izvēlas lētākus ceļojumus, bet tomēr dodas uz kādu laiku prom, lai atpūstos un atjaunotu spēkus.
Kā “Latvia Tours” organizē savu darbību ekonomiskās lejupslīdes laikā? Vai veicat kādus īpašus pasākumus, izstrādājat specializētus piedāvājumus?
Mēs pielāgojamies situācijai un turpinām strādāt.
Šobrīd, kad cilvēkiem paliek arvien mazāk līdzekļi, ko veltīt ceļojumiem un citām izklaidēm, vai ceļojumu aģentūras mēģina pārprofilēties uz citām jomām? Cik lielā mērā to būtu iespējams īstenot?
Ceļojumu aģentūras turpina piedāvāt cilvēkiem ceļot, dažādojot piedāvājuma klāstu, lai arī cilvēkiem ar minimālākiem līdzekļiem būtu iespēja doties atpūtas braucienā.
Kas, Jūsuprāt, būtu darāms, lai uzlabotu situāciju tūrisma jomā, runājot tieši par tūrisma uzņēmumiem, to attīstību? Kuram būtu jāuzņemas par to atbildība?
Šis ir katram uzņēmējam pašam jādomā, kā savu kompāniju veidot, attīstīt un virzīt uz priekšu šajos pārmaiņu laikos. Citi veras ciet un pārprofilējas uz citu sfēru.
Jau izskanējusi informācija par vairākām ceļojumu aģentūrām, kas grūtās ekonomiskās situācijas ietekmē beigušas pastāvēt? Kā Jūs to vērtējat un vai, Jūsuprāt, bankrotējušo firmu (aģentūru) skaits varētu palielināties?
Jā, ceļojumu firmu skaits turpinās sarukt.
|
|