Saturs atjaunots pirms ne vairāk kā 4 stundam
Šodien ir 2024. gada 23. novembris 22:40:16
Sociālpolitika » Ko darīt ar gaisa piesārņojuma problēmu
Izvēlies kategoriju:
Rādīt informāciju: Ziņas Foto ziņas Preses relīzes Tirgus ziņas Intervijas
Ko darīt ar gaisa piesārņojuma problēmu
Autors: Uldis Osis, 11/08/2014 11:24


Latvijai būšot jāmaksā lielas soda naudas ES par augsto gaisa piesārņojuma līmeni Rīgā. Laikam ne pārāk reālistisks ir izskanējušais priekšlikums, ka problēma atrisināma kaut kā piedabūjot rīdziniekus pārvietoties tikai kājām vai ar velosipēdiem. Nu, labi, vēl ar sabiedrisko transportu, vēlams elektrisko. Bet elektrības ražošana taču arī piesārņo gaisu.

Skaidrs taču, ka tik un tā brauks ar tām automašīnām. Elektromobiļu plašāka komerciāla izmantošana laikam tomēr vēl ir nākotnes jautājums. Taču, kādēļ neveicināt vismaz hibrīdauto izmantošanu? Tos nu jau ražo gandrīz visi pasaules lielākie ražotāji. Turklāt gan mazlitrāžas, gan luksus klases diapazonā. Hibrīdauto oglekļa dioksīda izmešu daudzums ir gandrīz uz pusi zemāks, nekā analoģiskam automobilim ar parasto benzīna dzinēju.

Ko darīt? Šobrīd ikgadējā transporta nodeva vieglajiem automobiļiem atkarīga no 3 galvenajiem parametriem: 1) auto pilna masa (kg), 2) motora jauda (Kw) un 3) motora tilpums (l). Piedāvāju hibrīdautomobiļiem ieviest vēl vienu koriģējošu parametru, piemēram, koefficientu 0.5, ar kuru tiek reizināta pašreizējo parametru kopsumma. Finanšu ministrija varētu veikt salīdzinošu aprēķinu, vai ieņēmumi no transporta nodevu samazinājuma atsvērs draudošas soda sankcijas ES? Bet, vai galvenais ieguvums tomēr nebūtu iedzīvotāju veselība? Interesanti, ko par to domā Rīgas Domes vadība?

Uldis Osis, politiķis un ekonomists


KOMENTĀRI
Jūs varat pievienot savu komentāru ziņai, kas tiks nosūtīts portāla redaktoram. Ja tas saturēs aktuālu un redakcijai saistošu informāciju, ziņa tiks papildināta ar Jūsu iesūtīto komentāru un Jūs vai Jūsu norādītā persona tiksiet norādīti kā ziņas papildinājuma pirmavoti.


Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Vēlos saņemt citus jaunākos komentārus par šo rakstu, savā e-pastā!
Tava ziņa:
Uz augšu