Lai izveidotu labu viesnīcu, jāzina mērķgrupa
Autors: Ilze Ivanova, 18/06/2008 09:21
Vasara kā aktīvākais ceļošanas un atvaļinājumu laiks, ir arī aktīvākais darba laiks viesnīcu un viesu namu darbiniekiem. Gan lielākās viesnīcas, gan nelielie viesu nami valstī apvienojušies Latvijas Viesnīcu un Restorānu asociācijā - vienā no nozīmīgākajām nozares organizācijām valstī, kas lobē viesnīcu un restorānu nozares ekonomiskās, sociālās un profesionālās intereses visos valsts varas līmeņos, un vienīgā, kas tieši piedalās dažādu ar nozari saistītu jautājumu risināšanā Latvijas, ES un starptautiskā līmenī. Īsā sarunā par nozari un asociācijas darbu stāsta Latvijas Viesnīcu un Restorānu asociācijas izpilddirektore Santa Graikste.
Kuros Latvijas reģionos ir vislabāk attīstījies tūrisma un viesu namu bizness?
Lielākais viesnīcu īpatsvars ir Rīgā un Rīgas reģionā, kam seko Vidzemes un Kurzemes reģions, kur atrodas lielākā daļa viesu mājas, brīvdienu un lauku mājas
Kas, Jūsuprāt, ir vajadzīgs, lai izveidotu labu viesnīcu vai viesu namu? Cik būtiska ir atrašanās vieta, cik personāls, cik svarīga ir pieredze šajā nozarē?
Atrašanās vieta un pieredze šajā nozarē ir būtiski faktori, lai viesnīcas vai viesu nama darbs būtu sekmīgs, taču vēl nozīmīgāk, manuprāt, ir skaidri zināt, kas ir viesnīcas vai viesu nama mērķgrupa, kādas ir viesnīcas vai viesu nama klientu ieceres un kā iespējams saviem klientiem sniegt to, ko viņi vēlas, kā arī personāls, kurš ir allaž gatavs pakalpot, palīdzēt klientam un ir ar pozitīvu attieksmi darbā ar cilvēkiem.
Kādus pasākumus organizē Latvijas Viesnīcu un Restorānu asociācija? Cik biedru ir asociācijā un kas ir aktīvākie dalībnieki?
Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija /LVRA/ ir profesionāla organizācija jeb kā dažkārt sakām – sava cunfte, kurā apvienojušās viesnīcas, viesu mājas, moteļi, restorāni, kafejnīcas, izglītības iestādes un piegādātāji, kas piedāvā preces un pakalpojumus tūristu mītnēm un ēdināšanas uzņēmumiem. LVRA biedri ir gan viesnīcas, kas pārstāv starptautiski atpazīstamas viesnīcu ķēdes, gan nelieli uzņēmumi Latvijas reģionos. Šobrīd LVRA biedri ir 195 juridiski uzņēmumi. Grūti nosaukt atsevišķus aktīvākos uzņēmumus, atkarībā no aktivitātes tie ir dažādi.
Kāpēc uzņēmumi iesaistās asociācijā, ko sniedz dalība tajā?
Asociācijas biedriem ir iespēja pastāvīgi saņemt informāciju par aktualitātēm nozarē un personīgi ietekmēt biznesa attīstībai svarīgus lēmumus valsts un pašvaldību līmenī. Tapat asociācija rīko kopīgas mārketinga aktivitātes (t.sk.dalība starptautiskās tūrisma izstādēs-gadatirgos, reklāmas bukleti utt), biedriem ir iespēja izvietot reklāmu portālā www.hotel.lv un ar portāla starpniecību bez komisijas maksas saņemt klientu rezervācijas. Vēl viens piedāvājums ir dalība mācību programmās, semināros, kursos, kā arī iespēja bez maksas saņemt juridiskās konsultācijas, t.sk. par dažādu dokumentu izstrādi. Piedāvājam arī konsultācijas un atzinumu sagatavošanu par viesnīcas un/vai restorāna darba organizāciju, kā arī piedalīties Asociācijas organizētajos formālajos un neformālajos pasākumos un iegūt jaunus kontaktus savas nozares biznesa aprindās.
Ko Jūs novēlētu šajā vasarā ikvienam viesnīcas vai viesu nama darbiniekam un īpašniekam?
Novēlu, lai viesnīcās un viesu namos ir daudz klientu un lai, pateicoties viesnīcu un viesu namu darbinieku rūpēm, visi klienti ir gandarīti, ka izvēlējušies konkrēto mītni! Savukārt, viesnīcu, viesu namu īpašniekiem un vadītājiem īpaši vēlētu arī rūpēties par saviem darbiniekiem un pēc iespējas nodrošināt viņiem tālākizglītību, jo arī viesmīlības nozarē pastāvīgi notiek izmaiņas, kam ir jābūt gataviem piemēroties!
|
|