Eiropas Komisija (EK) ir apstiprinājusi divus Latvijas lielos Kohēzijas fonda satiksmes projekta pieteikumus – „Autoceļa E22 posma Ludza - Terehova būvniecība” un „Autoceļa E22 posma Rīga (Tīnūži) - Koknese būvniecība”.
Jau iepriekš ziņots, ka projektu ietvaros plānots izbūvēt un rekonstruēt TEN (Eiropas mēroga transporta tīkls, kas uzlabo piekļuvi ES valstu rajoniem un veido globālu transporta sistēmu) autoceļa divus posmus vairāk nekā 100 kilometru garumā.
Izbūvētos autoceļa E22 posmus iekļaus valsts galveno autoceļu tīklā un Rietumu - Austrumu koridorā. Jauno autoceļu galvenokārt izmantos tranzīta satiksme, dodoties virzienā uz Maskavu. Tādējādi tiks mazinātas autotransporta izmaksas, vides piesārņojums un troksnis iedzīvotājiem gar esošo autoceļu A12. Tāpat tiks veicināta transporta plūsma un uzlabota satiksmes drošība, jo autoceļa Ludza - Terehova posmā izbūvējamā un rekonstruējamā trase vairs neies caur apdzīvotu vietu, kā arī nešķērsos dzelzceļu.
Abu projektu īstenošana veicinās autoceļa tīkla maršruta E22 Ventspils - Rīga - Rēzekne - Terehova attīstību un tranzītu starp Latvijas un Krievijas ostām. Tāpat šo projektu realizācija būtiski veicinās ekonomisko aktivitāti būvniecības un ar to saistītajos sektoros gan vietējā, gan valsts mērogā.
Projektu kopējās izmaksas ir 152,9 miljoni latu, no tiem 24,5 miljoni lati jeb 16% ir plānotais valsts budžeta finansējums un 129,4 miljoni latu – ES līdzfinansējums no Kohēzijas fonda.
Šobrīd EK kopā ir iesniegti seši Latvijas lielie ES fondu projekti (pieci satiksmes nozarē un viens vides nozarē). Trīs no iesniegtajiem projektu pieteikumiem jau ir apstiprināti (divus minētos satiksmes projektus ieskaitot), bet atlikušie vēl ir vērtēšanas stadijā.
Jau iepriekš ziņots, ka projektu ietvaros plānots izbūvēt un rekonstruēt TEN (Eiropas mēroga transporta tīkls, kas uzlabo piekļuvi ES valstu rajoniem un veido globālu transporta sistēmu) autoceļa divus posmus vairāk nekā 100 kilometru garumā.
Izbūvētos autoceļa E22 posmus iekļaus valsts galveno autoceļu tīklā un Rietumu - Austrumu koridorā. Jauno autoceļu galvenokārt izmantos tranzīta satiksme, dodoties virzienā uz Maskavu. Tādējādi tiks mazinātas autotransporta izmaksas, vides piesārņojums un troksnis iedzīvotājiem gar esošo autoceļu A12. Tāpat tiks veicināta transporta plūsma un uzlabota satiksmes drošība, jo autoceļa Ludza - Terehova posmā izbūvējamā un rekonstruējamā trase vairs neies caur apdzīvotu vietu, kā arī nešķērsos dzelzceļu.
Abu projektu īstenošana veicinās autoceļa tīkla maršruta E22 Ventspils - Rīga - Rēzekne - Terehova attīstību un tranzītu starp Latvijas un Krievijas ostām. Tāpat šo projektu realizācija būtiski veicinās ekonomisko aktivitāti būvniecības un ar to saistītajos sektoros gan vietējā, gan valsts mērogā.
Projektu kopējās izmaksas ir 152,9 miljoni latu, no tiem 24,5 miljoni lati jeb 16% ir plānotais valsts budžeta finansējums un 129,4 miljoni latu – ES līdzfinansējums no Kohēzijas fonda.
Šobrīd EK kopā ir iesniegti seši Latvijas lielie ES fondu projekti (pieci satiksmes nozarē un viens vides nozarē). Trīs no iesniegtajiem projektu pieteikumiem jau ir apstiprināti (divus minētos satiksmes projektus ieskaitot), bet atlikušie vēl ir vērtēšanas stadijā.