Tirgus un mediju monitorings
Autors: , 21/12/2016 11:43


Organizācijas veiksme un panākumi lielā mērā ir atkarīga no biznesa stratēģijas un spējas nepārtraukti sekot līdzi nozares, konkurentu un mediju vides attīstībai. Tā ir nozīmīga ikvienam tālredzīgam un uz sasniegumiem tendētam vadītājam, kurš, izmantojot uzņēmuma resursus un atšķirīgas prasmes, vēlas iegūt priekšrocības attiecībā pret saviem konkurentiem tirgū vai nozarē. Panākumus iespējams gūt tikai organizācijām ar skaidru mērķi un stratēģiju, kā tos sasniegt. Prakse rāda, ka uzņēmumi, kuri domā par savu nākotni un rūpīgi analizē savu darbību, nozares vidi un konkurentu sniegumu, daudz veiksmīgāk sasniedz noteiktos mērķus.

Lai veicinātu panākumus un veiksmīgu attīstību, organizācijām ir izdevība izmantot tirgus un mediju monitoringa iespējas.

Monitorings ir sistemātisks process, kurā tiek iegūta dažāda veida informācija par jūsu uzņēmuma un tā konkurentu aktivitātēm, produktiem, pakalpojumiem, klientiem un dažādiem ārējiem faktoriem, kas var ietekmēt uzņēmuma darbību. Monitoringa laikā dati tiek ne tikai iegūti, bet arī apstrādāti, analizēti un tad izmantoti jaunu stratēģijas plānu izveidē, tā mainot vai uzlabojot uzņēmuma iekšējās un ārējās darbības.

Monitorings ir iespēja pārzināt ne tikai savu uzņēmumu, tā piedāvāto produktu stiprās un vajās puses, bet arī tas sniedz nenovērtējamu ieskatu ciešāko konkurentu virzienā - attīstības plānus un centienus tos īstenot.



Piedāvātais monitoringa klāsts ir plašs un katram uzņēmumam ir iespējams atrast sev nepieciešamāko, vai apvienot tos pēc vajadzības:

Nozares monitorings – nereti organizācijas neveic nozares izpēti, uzskatot to par nevajadzīgu ieguldījumu. Saražot produkciju, kas nevienam nav vajadzīga, – tas var draudēt ar būtiskiem zaudējumiem un uzņēmuma pastāvēšanu nākotnē. Turklāt, nozares tendences mēdz mainīties, tāpat kā klientu vēlmes. Tāpēc nebeidzama nozares izpēte ir nozīmīgs priekšnoteikums uzņēmuma attīstības scenārija izstrādei, jo tas parāda, kurā attīstības posmā organizācija atrodas, ar ko tai jārēķinās ceļā uz panākumiem. Monitoringa ietvaros tiek analizēta viena vai vairākas nozares, kurās klients vēlas uzsākt biznesu, attīstīties, vai arī uzlabot jau esošo pozīciju.

Konkurentu monitorings – viena no izplatītākajām kļūdām, uzsākot savu biznesu, ir nerēķināšanās ar konkurenci gan plānojot uzņēmuma darbību, gan arī jau aktīvi strādājot. Otra, līdzīga kļūda ir uztvert konkurentus kā problēmu un neizmantot iespējas, ko piedāvā darbība intensīvas konkurences apstākļos. Domājot par konkurentu apsteigšanu, vienmēr sāciet ar rūpīgu konkurentu izpēti. Tā būs iespēja uzzināt un izpētīt labāko, ko jomas izcilākie uzņēmumi piedāvā šodien, un padarīt to labāku, konkurētspējīgāku, rentablāku jau rīt.

Mediju monitorings – mūsdienās ikviena uzņēmuma attīstībā nozīmīgu lomu ieņem plašsaziņas līdzekļi. Izmantojot komunikāciju medijos, ikviens uzņēmums var veiksmīgi sasniegt savu patērētāju, identificējot klientus, to vajadzības un vēlmes, kā arī parūpēties par sava uzņēmuma reputāciju un tēla spodrināšanu. Uzņēmums, kas spēj nodrošināt veiksmīgu mārketingu, ir gan konkurētspējīgs, gan vislabāk sasniedz savus nospraustos mērķus. Mediju monitorings paredz, ka, individuāli vienojoties ar klientu un izvērtējot tā vēlmes, tiek skatīta informatīvā telpa, kas sniedz dažādu informāciju par aktivitātēm, izmaiņām u.c. būtiskām norisēm konkrētajā nozarē.

Aktīvais mediju monitorings – sabiedriskās attiecības ir neatņemama sastāvdaļa uzņēmuma tēla un reputācijas nodrošināšanai. Ar mediju un reklāmas iesaisti uzņēmums var sasniegt gan attiecīgo mērķa auditoriju, gan parūpēties par ilgtermiņa ieguvumiem.  Aktīvais mediju monitorings paredz, ka uzreiz tiek panākta darbība, nekavējoties informējot uzņēmēju par aktuālajām iespējām, sagatavojot visu nepieciešamo to reālajai attīstībai un publicitātei, kā arī novēršot riska situācijas.

Sociālo tīklu monitorings – šodien arvien lielāku vietu mārketinga komunikācijā ieņem sociālie tīkli. Aktivitātes sociālajos tīklos ir lielisks veids kā popularizēt uzņēmumu, virzīt savu viedokli, pastāstīt par tā produktiem un pakalpojumiem, organizēt akcijas un konkursus, kā arī sasniegt klientus un sadarbības partnerus, parūpējoties, ka arī mediji Jūs pamana. Mediju monitoringā tiek izvērtēti interesējošās jomas, nozares un konkurentu aktivitātes sociālajos tīklos (facebook, twitter u.c.), tiek veikta informācija novērtēšana un analīze.

Viedokļu līderu monitorings – mūsdienās lielu lomu spēlē viedokļu līderi - tajos ieklausās gan nozares pārstāvji, gan sabiedrība. Šis monitoringa veids paredz klientam izvēlēties konkrētus līderus vai tēmu medijos un sociālajos tīklos, kuru monitoringa speciālisti padziļināti skata, analizē un seko līdzi aktuālajam diskursam.

Monitoringa speciālisti ik dienas pārskata visplašāko mediju un sociālo tīklu, kā arī uzņēmumu aktivitāšu klāstu, kas saistīts ar visām visām biznesa nozarēm Latvijā, Baltijā un, ja nepieciešams, arī ārzemēs, lai operatīvi iegūtu, analizētu un pasniegtu saviem klientiem pilnīgu pārskatu par nepieciešamo.

Monitorings tiek veidots atbilstoši klientu individuālajām vēlmēm un izvēles nosacījumiem: tēmām, atslēgvārdiem, nozaru grupām, pielāgojot uzņēmumam ērtāko laiku un informācijas pasniegšanas veidu. Lai uzzinātu vairāk par katru no monitoringa veidiem, vai pieteiktos kādam no monitoringiem, aicinām sazināties ar ziņu aģentūru BNA Latvia.

Kontakti:
Tālrunis: 29595282
E-pasts: monitorings@bna.lv